loading...
شرکت فرآیند گستر کهن
Salar بازدید : 110 شنبه 27 بهمن 1397 نظرات (0)

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت هکرنیوز، این روزها که توجه زیادی به حفاظت از حریم خصوصی کاربران موبایل و رایانه در جهان می شود، متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نیز بیش از هر زمان دیگری درگیر بررسی آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در نرم افزارهای مختلف شده‌اند تا به هکرها و مجرمان سایبری اجازه نفوذ و ورود به اطلاعات شخصی کاربران را نداده و بدین ترتیب به محافظت از حریم خصوصی آنها بپردازند.

 

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری حاکی از آن است که در اپلیکیشن‌های فیلترشکن رایگان موسوم به VPN، حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری‌های زیادی وجود دارد که اطلاعات و داده‌های شخصی کاربران را شدیدا به مخاطره خواهد انداخت و حریم خصوصی آنها را نقض خواهد کرد.

 

این کارشناسان که در شرکت و موسسه تحقیقاتی metrics Lab فعالیت می‌کنند، توصیه و هشدار داده‌اند که اطلاعات و حریم خصوصی کاربران گوشی‌های اندرویدی که اپلیکیشن‌های مذکور را به صورت رایگان از پلت‌فرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور به شدت در خطر است، چراکه هکرها و مجرمان سایبری قادر خواهند بود با نفوذ به این حفره‌های امنیتی وارد حساب‌های کاربری آنها شده و اطلاعات موردنظر آنها را به سرقت ببرند.

 

در برخی از کشورهای جهان که قوانین سخت گیرانه و محدودکننده‌ای برای استفاده کاربران و شهروندان از اینترنت  و اپلیکیشن های اینترنتی وجود دارد و بسیاری از نرم افزار و برنامه‌های محبوب آنها فیلتر و مسدود است، کاربران مجبورند برای دسترسی و استفاده از آن به نصب، دریافت و استفاده از اپلیکیشن های فیلترشکن موسوم به VPN رو آورند که بسیاری از آنها در پلتفرم فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی همچون گوگل پلی استور و آپ استور اپل وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی دیگر نیز به صورت پولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

Salar بازدید : 103 شنبه 27 بهمن 1397 نظرات (0)
کهن - در چند روز اخیر، برخی کاربران و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، از حذف ناگهانی تعدادی از فالوئرهای خود شکایت می‌کردند که گویا عامل این اتفاق، باگی در این شبکه اجتماعی محبوب بود!

اینستاگرام متوجه وجود باگی عجیب شده که به کاهش ناگهانی و چند میلیونی تعداد فالوئرهای حساب های کاربری افراد در این پلتفرم منجر شده است.

به گزارش کهن از مهر، اینستاگرام تایید کرد یک باگ عجیب سبب شده حساب های کاربری افراد مشهور با کاهش ناگهانی و چند میلیونی فالوئرها روبرو شود.

اینستاگرام روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد مشغول بررسی این مشکل است و در اسرع وقت آن را برطرف خواهد کرد. اینستاگرام در توئیتر  نوشته است: ما متوجه شدیم مشکلی سبب تغییراتی در حساب کاربری افراد  و تعداد فالوئرهای آنها شده است. ما مشغول حل این مشکل در اسرع وقت هستیم.

بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی از حذف فالوئرهای خود گله داشتند.

حال آنکه بسیاری از افراد تصور می‌کردند این مشکل در نتیجه  حذف حساب های کاربری رباتیک در اینستاگرام است. اینستاگرام، توئیتر و شبکه های اجتماعی دیگر به طور فعال حساب های کاربری را که تصور می شود ربات هستند، غیر فعال می کنند.
Salar بازدید : 55 پنجشنبه 15 آذر 1397 نظرات (0)

به گزارش دیجیاتو : چندین شایعه معتبر در کنار کدهای نسخه بتای سیستم عامل iOS 12 خبر از آمادگی اپل برای پشتیبانی از دو سیم کارت برای آیفون‌های جدید دارد آن هم برای اولین بار.

اضافه شدن این ویژگی کمی عجیب به نظر می‌رسد چون اپل اصولا علاقه‌ای به سیم کارت‌ها ندارد. برای مثال می‌توانید سیم کارت مجازی موجود در ورژن‌های LTE آیپد و اپل واچ را در نظر گرفت. بنابراین چرا اپل چنین قدمی بر می‌دارد و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

اگرچه پشتیبانی از دو سیم کارت در ایالات متحده مرسوم نیست اما برای مردم در بسیاری از نقاط دنیا یک ویژگی اساسی به حساب می‌آید که ارائه آن می‌تواند به شکل معناداری نحوه استفاده مردم از آیفون را در سراسر دنیا تغییر دهد. بزرگ‌ترین سوال اما این است که اپل با افزودن پشتیبانی دو سیم کارت چه بازاری را هدف قرار داده؟

جیلبریک اپل واچ

موبایل‌های دو سیم کارته طی دو دهه گذشته به اشکال مختلفی در دسترس بوده‌اند از جمله برخی طراحی‌های عجیب که عملا انگار دو موبایل را با چسب به یکدیگر چسبانده‌اند. اما این ایده اواخر دهه گذشته رو به رشد رفت وقتی که شرکت‌های چینی توانستند چنین طرحی را به واقعیت نزدیک کنند و دو سیم کارت را درون یک موبایل واحد قرار دهند.

اپل با افزودن پشتیبانی دو سیم کارت چه بازاری را هدف قرار داده؟

اما چرا کسی باید چنین موبایلی بخواهد؟ در مناطقی که مردم عادت به خرید موبایل‌های آنلاک شده دارند و قراردادی تلفن نمی‌خرند، مزیت اصلی آن است که شما می‌توانید از هزینه‌های رومینگ فرار کنید. در چین، شماره‌های موبایل با منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند پیوند خورده. برای مثال، اگر از پکن به شانگهای تغییر مسکن دهید، باید یک سیم کارت جدید بخرید. تا اینکه سال گذشته اپراتورهای چینی هزینه‌های رومینگ را هم دریافت کردند و تماس‌های داخلی مسافت دور را گران‌تر ساختند.

دستگاه‌های دو سیم کارته راه حلی برای این مشکل با کمترین هزینه هستند. اروپایی‌ها به شکلی مشابه وقتی از مرزها گذر می‌کنند باید هزینه بالاتری می‌پرداختند تا اینکه اتحادیه اروپا هزینه‌های رومینگ را قطع کرد.

اخیرا اما ساخت و توسعه تلفن‌های همراه مدرن سبب شده که دو سیم کارت داشتن کاربردهای مختلفی پیدا کند. چون گزینه‌های مختلفی برای سرویس‌های تلفن متمرکز روی تماس، پیامک و داده وجود دارد و می‌تواند از لحاظ مالی به صرفه باشد. بسته به ناحیه، جا‌به‌جایی بین اپراتورهای مختلف نیز برای کاربر می‌تواند مقرون به صرفه باشد و پوشش بهتری هم دریافت کند. هر دو فاکتور مطرح شده دلایل اصلی افزایش به کارگیری تلفن‌های دو سیم‌کارته در سراسر جهان هستند به خصوص مناطقی مثل هند و آفریقا که کاربران به قیمت حساس هستند و زیرساخت همچنان در حال ساخت است.

آیفون دو سیم کارته

با این حال، اپل تاکنون نشانه‌ای مبنی بر علاقه‌مندی به شکست مدل تجاری ویژه خود با سود بالا برای به دست آوردن کاربران مناطقی که کمتر هزینه می‌کنند نشان نداده. تیم کوک هر از گاهی در مورد فرصت‌های موجود در بازار هند صحبت می‌کند اما تا زمانی که اصلی‌ترین حرکت شرکت در این کشور یک موبایل ۴ اینچی با سخت‌افزاری ۳ ساله و قیمت ۴۰۰ دلاری است، به سختی می‌توان مجسم کرد که موبایل دوسیم‌کارته جدید تفاوتی ایجاد کند. اپل از بازار عمومی هند خارج است و بعید است که نداشتن دو سیم کارت دلیل اصلی عدم تمایل مردم به خرید آیفون بوده باشد. همین موضوع در مورد برزیل و روسیه هم صادق است.

توسعه تلفن‌های همراه مدرن سبب شده که دو سیم کارت داشتن کاربردهای مختلفی پیدا کند.

برخی گزارش‌ها نیز به این موضوع اشاره دارند که آیفون دو سیم کارته محصولی مخصوص برای چین است که نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۱ اینچی دارد (بلومبرگ باورد دارد که این موضوع در مورد مدل اولد ۶.۵ اینچی نیز صادق است). باور این موضوع ساده‌تر است. چین بازار سودده‌تری برای اپل است و تنها بازاری است که در آن پشتیبانی از دو سیم کارت روی موبایل‌های پرچمدار یک استاندارد قابل انتظار است. حتی تلفن‌های فوق پیشرفته‌ای نظیر Vivo NEX نیز دو جایگاه سیم کارت دارند همانطور که همه پرچمداران هواوی، شیائومی، اوپو و... دارند. شرکت‌های خارجی مثل سامسونگ نیز ورژنی مخصوص از موبایل‌هایشان مثل گلکسی اس ۹ را توسعه می‌دهند که دو سیم کارته است.

ماجرا بیشتر یک امر عادی برای کشور چین به نظر می‌رسد نه موبایلی ارزان‌تر برای کشورهای در حال توسعه. چین تنها کشوری است که تعداد کثیر مشتریان در آن به خاطر دو سیم کارته نبودن آیفون دست از خرید آن کشیده‌اند.

آیفون دو سیم کارته

به همین دلیل بعید نیست که ببینیم آیفون‌های مخصوص و دو سیم‌کارته در چین به فروش برسد. اما عجیب خواهد بود اگر ببینیم چنین مدلی در ایالات متحده یا فراتر از آن به فروش برسد. این قابلیت چیزی نیست که آمریکایی‌ها به آن عادت داشته باشند و اپراتورها هم از این موضوع خوشنود نخواهند شد. همین الان هم اگر کسی در ایالات متحده بخواهد موبایل دو سیم کارته بخرد گزینه‌هایی بهتر از وان پلاس ۶ و آنر ویو ۱۰ پیدا نخواهد کرد که دست بر قضا این دو موبایل هم چینی هستند.

ماجرا بیشتر یک امر عادی برای کشور چین به نظر می‌رسد نه موبایلی ارزان‌تر برای کشورهای در حال توسعه.

البته که داریم در مورد اپل صحبت می‌کنیم بنابراین تا همه چیز روی استیج معرفی نشده نمی‌توان با اطمینان در موردشان صحبت کرد و تا یکی دو هفته دیگر هم بالاخره مشخص خواهد شد. شاید اپل پشتیبانی از دو سیم کارت را برای مناطق مختلف امکان‌پذیر سازد.

آیفون دو سیم کارته

شاید راه حلی دیگر مثل قرار دادن اپل سیم به جای جایگاه سنتی سیم‌کارت در نظر گرفته شود. چیزی که اکنون واضح به نظر می‌رسد، آگاه بودن اپل از این خواسته مشتریان است و احتمالا فکری به حال این دسته از خریداران موبایل‌هایش که می‌خواهند کنترل بیشتری روی اپراتورهای موبایل‌شان داشته باشند کرده. مشتریانی که احتمالا عمدتا چینی‌ها باشند.

منبع : دیجیاتو

Salar بازدید : 77 چهارشنبه 14 آذر 1397 نظرات (0)

انویدیا ساعتی پیش و در نمایشگاه گیمزکام آلمان از کارت های گرافیک سری جیفورس RTX 2000 رونمایی کرد. بعد از شایعات و خبرهای افشایی پی در پی، جیفورس GTX 2080 بالاخره از راه رسید و همراه با معماری جدید تورینگ، آمده تا موفقیت جی تی اکس 1080 را ادامه داده و افکت های «ردیابی پرتو - Ray Tracing» را به بازی های ویدیویی آینده بیاورد.

در کنفرانس امشب، انویدیا از RTX 2080 ،RTX 2070 و RTX 2080 Ti رونمایی کرد. این کمپانی وعده «عملکرد 6 برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی کارت های گرافیک» خود را داده و تکنولوژی ردیابی پرتو را به تمامی آنها می آورد.

جی فورس RTX 2000

کمپانی های ایسوس، EVGA، گیگابایت، ام اس آی، PNY و زوتاک از امروز پیش فروش کارت های خود را آغاز می کنند و سه مدل به ترتیب قدرت پردازشی، با قیمت 499، 699 و 999 دلار به فروش می رسند. لیست کامل مشخصات این کارت گرافیک ها به شرح زیر است:

جی فورس RTX 2000

وعده اصلی این کارت های گرافیک، تکنولوژی ردیابی پرتو است؛ تکنیکی در رندرینگ که به بازتاب واقع گرایانه نور به صورت همزمان و افکت هایی سینمایی منجر می شود که بازی های ویدیویی را بیش از پیش به فیلم های سینمایی شبیه می کنند.

ردیابی پرتو تکنیکی است که برای سال های طولانی به پی سی گیمرها وعده داده شده و آنطور که انویدیا توصیفش می کند، «جام مقدس» آنها بوده است. نمایش های مرتبط با این قابلیت بسیار تحسین برانگیز بودند اما اکثرا به بازتاب و نورپردازی در محیط های بسته پرداختند. انویدیا می گوید بازی هایی مثل Shadow of the Tomb Raider، بتلفیلد 5 و Metro Exodus از ردیابی پرتو پشتیبانی خواهند کرد. نمایش توم ریدر، سایه های واقع گرایانه را در مراحل شبانه به تصویر کشید.

جی فورس RTX 2000
جی فورس RTX 2000

در نمایش Metro Exodus شاهد نور مستقیم آفتاب بودیم که از پنجره به داخل اتاق می تابید. با تکنیک رندرینگ RTX انویدیا، نور به شکل طبیعی تری در اتاق پخش می شود و به بازیسازان اجازه می دهد دشمنان و اشیا را خارج از دید نگه دارند و مجبور به قرار دادن نورهای غیر واقعی در محیط نشوند. بتلفیلد 5 هم احتمالاً تحسین برانگیزترین مثال برای سیستم RTX انویدیا باشد. بازتاب های ناشی از انفجارها، روی اشیای نزدیک نظیر اتومبیل ها، تانک ها و حتی زمین خیس رندر می شوند.

منبع : دیجیاتو

Salar بازدید : 71 چهارشنبه 14 آذر 1397 نظرات (0)

دیجیاتو : سیگیت از پر ظرفیت ترین هارد دیسک جهان با حجم 16 ترابایت برای استفاده های سازمانی رونمایی کرده است.

هارد دیسک 16 ترابایت سیگیت اگزوس در ابعاد 3.5 اینچی است و بر اساس فناوری «ضبط مغناطیسی با استفاده از گرما» (HAMR) تولید شده است.

سیگیت پیش از این هم هارد دیسک اگزوس 16 ترابایتی را در نسخه ای پیش نمونه تولید کرده بود تا از کارکرد مناسب آن در شرایط سازمانی اطمینان پیدا کند. گفته شده که این آزمایش ها موفقیت آمیز بوده و درایوهای مبتنی بر فناوری HAMR پلاگ اند پلی هستند و به شرکت ها امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی بدون نیاز به تغییر در معماری سیستم ها یا دیتا سنترها را می دهند.

 

HAMR نوعی فناوری مغناطیسی است که به دیسک ها امکان ذخیره سازی بیت ها در اندازه های کوچک تر را می دهد. به این ترتیب تراکم ذخیره سازی در مقایسه با هارد دیسک های قدیمی تر افزایش می یابد و این در حالی است که پایداری مغناطیسی نیز همچنان حفظ می شود.

در فناوری HAMR از دیودهای لیزری کوچک استفاده می شود که روی هر یک از هدهای هارد به طور جداگانه نصب شده اند. با سوزانده شدن بخش بسیار ریزی از سطح دیسک توسط لیزر امکان تغییر قطبیت هر بیت پایدار فراهم می شود و به این ترتیب داده روی آن بیت نوشته می شود.

اولین بار در سال 2017 بود که سیگیت از آزمایش این فناوری روی هارد دیسک های جدید خبر داد. این شرکت پیش از این نشان داده بود که هدهای خواندن و نوشتن درایوهای متبنی بر HAMR در زمینه اطمینان پذیری و قابلیت انتقال داده در طولانی مدت از استانداردهای صنعتی معمول هم فراتر رفته اند.

از آنجایی که آزمایش های تکنولوژی مورد بحث به پایان رسیده انتظار داریم به زودی شاهد عرضه هارد دیسک های جدید سیگیت باشیم.

سیگیت قصد دارد تا 2019 هارد دیسک هایی با ظرفیت تا 20 ترابایت را بر اساس فناوری HAMR معرفی کند.

منبع:
Techradar
Salar بازدید : 87 چهارشنبه 18 مهر 1397 نظرات (0)

خودکارسازی (اتوماسیون) (automation) در زبان یونان باستان به معنی خود فرمان است. رباتیزه کردن یا اتوماسیون صنعتی به معنی استفاده از ابزارهای کنترلی (مثلاً کامپیوتر) به منظور هدایت و کنترل ماشین آلات صنعتی و پروسه‌های تولید است.اتوماسیون به بهره‌گیری از سامانه‌های کنترل (مثل کنترل عددی، کنترل منطقی قابل برنامه‌ریزی، و دیگر سیستم‌های کنترل صنعتی)، مکانیکی، الکترونیکی به کمک رایانه‌ها [CAM, CAD, CAX] برای پایش (کنترل) خط تولید گفته می‌شود، که در آن هدف، کاهش نیاز به دخالت انسان است. خودکارسازی یک گام فراتر از مکانیزه کردن است. مکانیزه کردن به معنی فراهم کردن متصدیان انسانی با ابزار و دستگاه‌هایی است که ایشان را برای انجام بهتر کارشان یاری می‌رساند. نمایان‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بخش خودکارسازی رباتهای صنعتی هستند.

ریشه کلمه اتوماسیون Automation تركيبي است از دو كلمه automatic و operation به معني اجرای فرآیند بدون دخالت مستقیم عامل انسانی.
اتوماسیون بطور فزاینده، نقش مهمی را در اقتصاد جهانی و در آزمایش و تجربه روزانه ایفا می‌کند. مهندسان تلاش می‌کنند دستگاه‌های خودکار را با ابزار ریاضی و سازمانی ترکیب کنند، تا بوسیله ایجاد سیستم‌های پیچیده، پاسخ گوی نیازهای به سرعت در حال گسترشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انسانی باشند.

کامپیوتر مرکزی تخصیص یافته در کنترل‌کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLCها)، غالباً برای همزمان سازی پالس ورودی از حسگرها و اتفاقات (فیزیکی) با پالس خروجی به عملگرها و وقایع استفاده می‌شود. این اقدامات به عملکردهای به دقت کنترل شده منجر می‌شود، که کنترل دقیقی از تقریباً هر فرایند صنعتی را ایجاب می‌کند. اتوماسیون تا به حال تأثیر قابل توجهی فراتر از تصور انسان، در طیف وسیعی از صنایع داشته‌است. اپراتورهای تلفن موجود، تا حد زیادی توسط برد انتخاب خودکار تلفن و دستگاه‌های پاسخ خودکار جایگزین شده‌است. فرایندهای پزشکی مانند غربالگری اولیه در الکتروکاردیوگرافی و رادیوگرافی و تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی از ژن‌های انسانی، سرم، سلول و بافت، با سرعت و دقت بسیار بیشتری توسط سیستم خودکار به اجرا درمی‌آید.

دستگاه‌های خودپرداز، نیاز به مراجعه به بانک برای به دست آوردن پول و انجام معاملات را کاهش می‌دهد. به طور کلی، اتوماسیون عامل اصلی انتقال در اقتصاد جهانی از کشاورزی به صنعتی در قرن نوزدهم و از صنعتی به خدماتی در قرن بیستم بود.

منتقدان ادعا می‌کنند که افزایش اتوماسیون صنعتی باعث افزایش نرخ بیکاری می‌شود، این نگرانی از فشاری بود که در طول سال ۱۹۸۰ ایجاد شد. یک استدلال این است که این موضوع بطور ناملموسی در سال‌های اخیر اتفاق افتاده‌است، بطوریکه واقعیت به این صورت است که بسیاری از مشاغل تولیدی در ایالات متحده که در اوایل سال ۱۹۹۰ بود، توسط افزایش عظیم شغل در مدیریت و فناوری اطلاعات جبران شد.

Salar بازدید : 371 سه شنبه 17 مهر 1397 نظرات (0)

مبحث امنیت خصوصا کنترل امنیتی در ارگان ها و سازمان های کنونی اهمیت فوق العاده ای به خود گرفته است . به طوری که در سال های اخیر ادارات و سازمان های پیچیده و متشکل از تعداد زیادی پرسنل ، برای این امر یک واحد مجزا در نظر گرفته اند. همچنین با پیشرفت و رشد تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری و پیدایش ابزارهای امنیتی متفاوتی همچون گیت کنترل تردد ، پلاک خوان خودرو ، دستگاه های اسکن X-RAY ، فلزیاب ها ، سامانه های گشت و پاسبانی ، ایست و بازرسی ، سامانه های نظارت و کنترل تصویری نیاز مبرم به یک سیستم جامع برای کنترل و ایجاد ارتباط میان این اجزای نظارتی و امنیتی احساس می شود.

Salar بازدید : 78 یکشنبه 08 مهر 1397 نظرات (0)

نرم افزار رالی یکی از کارآمدترین و در عین حال ساده ترین نرم افزارها جهت مدیریت عملیات قابل انجام در تاکسی تلفنی می باشد. رالی ابزاری بسیار ساده برای استفاده مدیران آژانس ها بوده و با محیط کاربری زیبا و روان جهت استفاده آماده می باشد

Salar بازدید : 2057 یکشنبه 08 مهر 1397 نظرات (0)

برنامه تحت وب و سازگار با دیگر برنامه های حسابداری می باشد

وقتی با یک سیستم مدیریت پرسنلی یا سیستم مدیریت منابع مالی (HRM) کار می کنید انتظار دارید همه ی کارهای مجموعه از جمله محاسبه و پرداخت حقوق و در نهایت تولید گزارشی از جزئیات پرداخت به یاری شما بیاید
فیش حقوقی از آنجایی مهم است که کارمند شما می خواهد بداند برای چه حقوقش کم یا زیاد شده است ؟ و از طرفی کارفرمایان میخواهند از بستر امنی اطلاعات فیش حقوقی را بدست کارکنان برسانند.
متاسفانه سیستمهای موجود در بازار فقط محاسبات مالی را انجام می دهند و در زمینه اطلاع رسانی کاری امکاناتی ندارند با توجه به این مشکل بر آن شدیم که با تلفیق با سیستم گردش کار سیستمی را مهیا کنیم تا مجموعه هایی که تعداد کارکنان شان زیاد می باشد در بستری امن تر فیش حقوقی پرسنل را ارسال کنند.

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 2,528
  • بازدید کلی : 18,332